Gratis online-support till alla våra VCDS-kunder

Du som kund hos Vagsmart AB har full tillgång till våra supportsidor online och är välkommen att e-posta frågor som rör hur du får igång VCDS och din adapter. Vi besvarar generella supportfrågor via e-post med information som finns i officiella support-forum eller tillgängliga referensverk. Generell online-support sker via e-post och är kostnadsfri, men kräver adapterregistrering hos Vagsmart AB. Läs mer på sidan "Skapa supportärende".  

  • Tillgång till supportforum och supportsidor.
  • Möjlighet att e-posta supportärende om VCDS och adapter.
  • Tillgång till sida för nedladdning av svenska VCDS, drivrutiner och dokumentation.
  • Regelbundna nyhetsbrev via e-post med nyheter om VCDS samt tips kring diagnostik.

Vanliga frågor & svar

Missa inte vår gedigna "Frågor och svar"-sektion där vi berör de allra vanligaste frågorna om VCDS, olika adapters, hantering och problem.
Vi fyller på med frågor och svar flera gånger i månaden. 
Läs mer på frågor och svar

   

Praktiska supportsidor

Användbara internetforum över hela världen

Reparationshandböcker

VCDS på Youtube

YouTube finns många riktigt bra instruktionsvideos skapade av VCDS-användare över hela världen. 
Ross-Techs egna YouTube-kanal innehåller även många tydliga instruktionsfilmer som kan vara väl värda att titta igenom för dig som söker svar på funderingar eller tips på hur du ska gå vidare.

Supportavtal – det smarta valet för dig som vill arbeta effektivt

För dig som är professionell bilmekaniker kan vi erbjuda ett fördjupat supportavtal – ett snabbt och praktiskt stöd i ditt arbete, vilket minimerar irriterande och kostsamma avbrott. Med en personlig supporttekniker tillgänglig när du arbetar, och detta antingen via telefon eller e-post, så står du aldrig utan professionellt stöd, gedigen kunskap och råd.
Läs mer om våra förmånliga supportavtal och de möjligheter som dessa kan erbjuda dig i ditt arbete. Mer information finns på sidan "Supportavtal". Tveka inte att kontakta oss om du har frågor eller behöver mer information om supportavtal. 

Supporttekniker VCDS

Andreas Borrbring och Peter Backman hanterar allmänna supportfrågor gällande din adapter och dess funktioner samt frågor om nedladdning och installation av VCDS. Om du är intresserad av att teckna ett supportavtal är de rätt avdelning att kontakta. 
Skapa ett supportärende


 

Supportavtal

Till dig som har bilverkstad erbjuder vi ett fördjupat supportavtal som inkluderar personlig support av erfaren tekniker med gedigen och praktisk kunskap om VCDS. Läs mer om våra förmånliga supportavtal på sidan "Supportavtal"


 

Leta efter den varumärkesskyddade symbolen ÄKTA SVENSK VCDS när du ska köpa VCDS med tillhörande adapter. Då vet du att du får en officiell licens från Ross-Tech som är såld av en officiell distributör till Ross-Tech.
Läs mer om ÄKTA SVENSK VCDS


 


 

Våra supporttekniker använder ofta TeamViewer i supportärenden för att mer effektivt kunna se och lösa problem. Teamviewer är ett online-verktyg som gör det möjligt att arbeta tillsammans via en dator utan att behöva vara på samma plats. Det finns 1 miljard användare över hela världen och programmet bedöms vara helt säkert att installera. 
TeamViewer är utformat så att det bara tar ett par sekunder att komma igång med arbetet på alla enheter. Användare kan genom att dela ett lösenord/id se varandras skärmar, delningen upphör när samtalet är över.
Ladda ner Teamviewer