Supportavtal – det smarta valet

Ett supportavtal är ett praktiskt stöd i ditt dagliga arbete och minimerar irriterande och kostsamma avbrott i din verksamhet. Till dig som har bilverkstad erbjuder vi ett fördjupat supportavtal som inkluderar personlig support av erfaren tekniker med gedigen och praktisk kunskap om VCDS. Med en professionell tekniker tillgänglig via telefon eller e-post när du har behov av stöd behöver du inte spendera tid på att söka efter information och slipper oroa dig för komplicerade kodningar, felmeddelanden eller pressade deadlines.

  • Lättillgänglig support via telefon, e-post eller distansuppkopplad dator, vardagar mellan 08 – 16.
  • Vägledning i avancerade arbetsmoment som t.ex. kodning, diagnostik eller tolkning av elscheman.
  • Hjälp med att utläsa parametrar och felkoder ur styrenheter samt att korrekt tolka dessa.
  • Support om adapter eller VCDS behöver uppdateras, ominstalleras eller inte fungerar som förväntat.
  • Tillgång till omfattande användbar erfarenhetsdatabas om bildiagnostik.
  • Regelbundna nyhetsbrev via e-post med nyheter om VCDS samt tips kring diagnostik.

Vilken nivå av support behöver du?

Supportavtalen finns i olika storlekar, för att du ska kunna hitta den nivå som passar bäst med din verksamhet och dina behov. Tveka inte att kontakta oss om du har frågor eller behöver mer information om supportavtal.
Nedan listar vi våra fyra nivåer av supportavtal - något för alla.

      

Supporttekniker

Sonny Waxmo hanterar VCDS:s support-avtalskunder. Sonny har gedigen erfarenhet som både bilmekaniker och inom support och vägleder vant användaren genom avancerade arbetsmoment som t.ex. kodning, diagnostik eller tolkning av elscheman, hjälp med att utläsa parametrar och felkoder ur styrenheter samt att korrekt tolka dessa.
Skapa ett supportärende


 

Kundtjänst VCDS

Kundtjänst kan berätta mer om VCDS och dess funktioner, guida dig fram till rätt adapterval eller hjälpa dig med allmänna supportfrågor kring VCDS eller gällande din adapter och dess funktioner. Du kan även vända dig till kundtjänst med frågor om din order, betalning, leveranstid eller reklamation.
Kontakta oss...
Skapa supportärende...


 


 

Våra supporttekniker använder ofta TeamViewer i supportärenden för att mer effektivt kunna se och lösa problem. Teamviewer är ett online-verktyg som gör det möjligt att arbeta tillsammans via en dator utan att behöva vara på samma plats. Det finns 1 miljard användare över hela världen och programmet bedöms vara helt säkert att installera. 
TeamViewer är utformat så att det bara tar ett par sekunder att komma igång med arbetet på alla enheter. Användare kan genom att dela ett lösenord/id se varandras skärmar, delningen upphör när samtalet är över.
Ladda ner Teamviewer