Skapa ett supportärende

Jag har ett supportavtal

E-posta nedan fyra delar till support@vcds.se, därefter kan Sonny skapa ett ärende och ta kontakt med dig. Du som har ett aktivt supportavtal kan självfallet välja att ringa din personliga supporttekniker, men denne kommer att behöva en Auto Scan samt ditt adapternummer för att gå vidare med supportärendet så ta för vana att e-posta dessa uppgifter innan du ringer.

  1. En komplett Auto Scan från VCDS.
  2. En skriftlig beskrivning av problemet.
  3. Adapternummer från en adapter med äkta VCDS-licens.
  4. Avtalnummer, detta finner du på ditt supportavtal från VCDS.

Om din fråga skulle röra ett teknisk problem med adaptern, t ex att den inte fungerar, eller problem med att utföra en Auto Scan så räcker det naturligtvis om du förser oss med punkt 2 och 3.

Jag har inget supportavtal

Generellt VCDS-support för kunder utan supportavtal sker enbart via e-post.
E-posta nedan tre delar till support@vcds.se, därefter kan vi skapa ett ärende och återkomma till dig.

  1. En komplett Auto Scan från VCDS.
  2. En skriftlig beskrivning av problemet.
  3. Adapternummer från en adapter med äkta VCDS-licens.

Om din fråga skulle röra ett teknisk problem med adaptern, t ex att den inte fungerar, eller problem med att utföra en Auto Scan så räcker det naturligtvis om du förser oss med punkt 2 och 3.


 

Vanliga frågor och svar om support

Får alla kunder samma typ av support?
Du som är kund hos Vagsmart AB har full tillgång till våra supportsidor online och är välkommen att e-posta frågor som rör hur du får igång VCDS och din adapter. Vi besvarar generella supportfrågor via e-post med information som finns i officiella support-forum eller tillgängliga referensverk. Generell online-support sker via e-post till VCDS och är kostnadsfri, men kräver adapterregistrering hos Vagsmart AB. Bifoga alltid adapternummer tillsammans med din frågeställning. 
Skapa ett supportärende

Vad är ett supportavtal?
För dig som är professionell bilmekaniker kan vi erbjuda ett fördjupat supportavtal – ett snabbt och praktiskt stöd i ditt arbete, vilket minimerar irriterande och kostsamma avbrott. Med en personlig supporttekniker tillgänglig när du arbetar, och detta antingen via telefon eller e-post, så står du aldrig utan professionellt stöd, gedigen kunskap och råd.
Läs mer om våra förmånliga supportavtal och de möjligheter som dessa kan erbjuda dig i ditt arbete. Mer information finns på sidan "Supportavtal". Tveka inte att kontakta oss om du har frågor eller behöver mer information om supportavtal. 

Har ni ingen "Frågor och svar"-sektion på sidan?
Det har vi! Missa inte vår gedigna "Frågor och svar"-sektion där vi berör de allra vanligaste frågorna om VCDS, adapters, hantering och problem. Vi fyller på med frågor och svar flera gånger i månaden. 
Läs mer på "Frågor och svar"

Var kan jag hitta mer support för VCDS och adaptrar?
På vår "Support"-sida hittar du länkar till webbsidor, forum och till användbara YouTube-klipp.
Läs mer på "Support"-sidan

Supporttekniker

Sonny Waxmo hanterar VCDS:s support-avtalskunder. Sonny har gedigen erfarenhet som både bilmekaniker och inom support och vägleder vant användaren genom avancerade arbetsmoment som t.ex. kodning, diagnostik eller tolkning av elscheman, hjälp med att utläsa parametrar och felkoder ur styrenheter samt att korrekt tolka dessa.


 

Kundtjänst VCDS

Kundtjänst kan berätta mer om VCDS och dess funktioner, guida dig fram till rätt adapterval eller hjälpa dig med allmänna supportfrågor kring VCDS eller gällande din adapter och dess funktioner. Du kan även vända dig till kundtjänst med frågor om din order, betalning, leveranstid eller reklamation.
Kontakta oss...
Skapa supportärende...


 

Supportavtal

Till dig som har bilverkstad erbjuder vi ett fördjupat supportavtal som inkluderar personlig support av erfaren tekniker med gedigen och praktisk kunskap om VCDS. Läs mer om våra förmånliga supportavtal på sidan "Supportavtal"